Suurem transpordi rahastamine
Ühendkuningriik teeb märkimisväärseid muudatusi oma bussiteenuste süsteemis, et parandada maapiirkondade ühendusi ja toetada turismi. Ühendkuningriigi transpordikomisjon märgib, et kvaliteetse transporditeenuse standardite tagamiseks on vaja uut rahastamisraamistikku. Ilma selliste uuendusteta on maapiirkondade kogukonnad ära lõigatud.
Praegu võivad ametiasutused vähendada või sulgeda rohkem kui 4000 maapiirkonna teed, mis mõjutab nii külastajaid kui ka kohalikke elanikke. Sellest tulenevalt märgib komisjon, et usaldusväärne bussiliiklus on hädavajalik. Lisaks sellele aitab suurem juurdepääs tuua majanduskasvu väikestesse küladesse ja kultuuripärandi objektidele.
“Bussid on paljude inimeste elukvaliteedi jaoks väga olulised,” ütles transpordikomisjoni esimees Ruth Cadbury, parlamendiliige. “Ilma nendeta seisavad madala sissetulekuga elanikud, eakad ja nooremad inimesed silmitsi sotsiaalse tõrjutusega või sellega, et nad jäävad ilma tööhõivest ja teenustest, nagu haiglad või haridus, ilma. Paljudes piirkondades on see traagiliselt juba praegu nii.”
“DfT peaks muutma rahastamise viisi, et tagada nõukogude ja bussifirmade pühendumine sotsiaalselt vajalike teenuste osutamisele, ning sellest lähtuvalt peaks võtma vastu ka eesmärgi, et kõik nõukogud arendaksid ja säilitaksid ühistranspordiühenduse miinimumtaseme.”
Virgin tellib kiirrongid
Vahepeal on rongiliiklus sisenemas uude transpordiajastusse. Briti reisijateveoettevõtja Virgin on leppinud Alstomiga kokku 12 kiirrongi Avelia Stream kasutusele võtmises. Investeeringu eesmärk on konkureerida Eurostari domineerimisega.
Konkreetselt saavutab iga rong kiiruse kuni 200 miili tunnis, ühendades Ühendkuningriiki suurte Euroopa linnadega. Lisaks sellele rõhutatakse konstruktsioonis jätkusuutlikkust, pakkudes 20% vähem energiatarbimist võrreldes varasemate kiirrongide mudelitega. Lisaks sellele suureneb oluliselt ka mahutavus, kuna rongis on 900 istekohta.
Reisijad saavad kasu Wi-Fi-ühendusest, laiematest istekohtadest ja paremast pagasiruumist. Seega ühendatakse mugavus ja kiirus keskkonnasõbralikumate transpordivõimalustega. Aastaks 2030 plaanib Virgin alustada tegevust, avades seega konkurentsi Kanalite vahelistel liinidel.
Vastavalt sellele soovitavad tööstuse eksperdid, et teenus võiks edendada rahvusvahelist turismi. VisitBritaini andmetel kulutasid sissetulevad raudteereisijad 2023. aastal 31,1 miljardit naelsterlingit. Seega on suuremast ühenduvusest otsene majanduslik kasu.
Uued Itaalia-Glasgow lennud
Samal ajal laieneb ka õhutransport. Näiteks teatas Wizz Air, et alates 27. oktoobrist 2025 toimuvad otselennud Glasgow’st Rooma ja Milanosse. Lennud hakkavad toimuma kolm korda nädalas Airbus A321neo lennukitega.
Piletihinnad algavad vaid 26,99 naelsterlingist, mis teeb need liinid väga atraktiivseks eelarvereisijatele. Seega saavad Šoti turistid hõlpsasti ligipääsu Itaalia kultuuri- ja ärikeskustele. Rooma pakub ajaloolisi vaatamisväärsusi, Milano aga moodi, rahandust ja kööki.
Glasgow lennujaama andmetel on Itaalia Šotimaalt pärit turistide jaoks viie parima sihtkoha hulgas. Seetõttu loodetakse, et lisateenused teenindavad igal aastal tuhandeid reisijaid. Lisaks rõhutab Wizz Airi strateegia kasvavat nõudlust taskukohaste Euroopa linnareiside järele.
Transpordi väljavaated
Need arengud koos rõhutavad olulist muutust Ühendkuningriigi transpordisektoris. Maapiirkondade bussireformid võivad tugevdada siseturismi, samas kui Virgin’i kiirrongid lubavad sujuvat ühendust Euroopaga. Lisaks pakuvad Wizz Airi uued lennuliinid Šotimaalt soodsat rahvusvahelist juurdepääsu.
Seetõttu on reisijatel nüüd suurem valik, taskukohasus ja jätkusuutlikkus. Paranduste jätkudes positsioneerib Ühendkuningriik end nii värava kui ka sihtkohana. Oluline on, et need muutused annavad märku transpordimaastikust, mis vastab kaasaegsetele vajadustele ja toetab samas majanduskasvu.
Foto: Joseph Mama aadressil Unsplash